Przyszłość już nie jest taka jak kiedyś


poniedziałek 18/09/2006

Zmiany, zmiany, zmiany…Kilka dni temu przeczytałem, że szef Ad. net odchodzi do Gadu-Gadu. Będzie tam tworzyć dział sprzedaży reklam. Życzę Krzyśkowi Ładzie powodzenia. Ten ruch prawdopodobnie spowoduje, że Ad. net straci koszulkę lidera zasięgu, a może nawet spadnie na drugą pozycję w obrotach (porównując sieci reklamowe). Trudno o tym spekulować, bo przed nowym szefem Ad. netu będzie stać trudne zadanie odbudowania zasięgu i utrzymania zrzeszonych witryn w sieci. Będzie to także już drugi dyrektor generalny w przeciągu zaledwie pół roku (w styczniu odszedł do Google Adam Kwaśniewski), ale nie o tym chciałem pisać. Zmiany u brokerów
W branży widać wyraźne zmiany, czuje się dojrzewanie i stabilizację rynku. Robią to oczywiście coraz większe pieniądze, które się na nim znajdują. Domy mediowe zaczynają zamawiać media internetowe bezpośrednio w portalach i w sieciach reklamowych, coraz częściej pomijają standardowe usługi brokerskie. Brokerzy przekształcają się i tworzą nowe strategie obecności na rynku. CR-media połączyło się z Internet Group i w ten sposób wchodzi na GPW, zaś w ClickAd mamy nowego inwestora finansowego i rozwijamy ofertę pay per performance, działamy także na rynku ukraińskim.

Zmiany w domach mediowych
Coraz więcej osób w działach internetowych, łączy już strategię obecności swoich Klientów we wszystkich mediach, nie tylko w samym Internecie.

Zmiany u wydawców
Duże witryny, wortale branżowe zastanawiają się nad wystąpieniem z sieci i pójściem drogą Gadu-Gadu, czyli otworzeniem własnego biura sprzedaży. Paradoksalnie może to spowodować renesans brokerstwa, myślę jednak, że sieci reklamowe zareagują na czas i wprowadzą długo oczekiwaną nowość, czyli targeting behawioralny. On powinien być Świętym Graalem przynajmniej przez kolejne 2 lata. Dobrze zaprojektowany produkt opierający się o targeting behawioralny, powinien zadowolić wydawców (zwiększenie przychodów) i agencje (obniżenie kosztów dotarcia) mam nadzieje, że pojawi się już wkrótce.


Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008


Gracze to wpływowa grupa!

środa 12/11/2008

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegówGracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz…


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…