Przyszłość już nie jest taka jak kiedyś


poniedziałek 18/09/2006
20

Zmiany, zmiany, zmiany…Kilka dni temu przeczytałem, że szef Ad. net odchodzi do Gadu-Gadu. Będzie tam tworzyć dział sprzedaży reklam. Życzę Krzyśkowi Ładzie powodzenia. Ten ruch prawdopodobnie spowoduje, że Ad. net straci koszulkę lidera zasięgu, a może nawet spadnie na drugą pozycję w obrotach (porównując sieci reklamowe). Trudno o tym spekulować, bo przed nowym szefem Ad. netu będzie stać trudne zadanie odbudowania zasięgu i utrzymania zrzeszonych witryn w sieci. Będzie to także już drugi dyrektor generalny w przeciągu zaledwie pół roku (w styczniu odszedł do Google Adam Kwaśniewski), ale nie o tym chciałem pisać. Zmiany u brokerów
W branży widać wyraźne zmiany, czuje się dojrzewanie i stabilizację rynku. Robią to oczywiście coraz większe pieniądze, które się na nim znajdują. Domy mediowe zaczynają zamawiać media internetowe bezpośrednio w portalach i w sieciach reklamowych, coraz częściej pomijają standardowe usługi brokerskie. Brokerzy przekształcają się i tworzą nowe strategie obecności na rynku. CR-media połączyło się z Internet Group i w ten sposób wchodzi na GPW, zaś w ClickAd mamy nowego inwestora finansowego i rozwijamy ofertę pay per performance, działamy także na rynku ukraińskim.

Zmiany w domach mediowych
Coraz więcej osób w działach internetowych, łączy już strategię obecności swoich Klientów we wszystkich mediach, nie tylko w samym Internecie.

Zmiany u wydawców
Duże witryny, wortale branżowe zastanawiają się nad wystąpieniem z sieci i pójściem drogą Gadu-Gadu, czyli otworzeniem własnego biura sprzedaży. Paradoksalnie może to spowodować renesans brokerstwa, myślę jednak, że sieci reklamowe zareagują na czas i wprowadzą długo oczekiwaną nowość, czyli targeting behawioralny. On powinien być Świętym Graalem przynajmniej przez kolejne 2 lata. Dobrze zaprojektowany produkt opierający się o targeting behawioralny, powinien zadowolić wydawców (zwiększenie przychodów) i agencje (obniżenie kosztów dotarcia) mam nadzieje, że pojawi się już wkrótce.


Komentarze 20 Dodaj komentarz

 
  1. Adamie, ale jaka ma być rola brokera? Sieci i comniejsze portale są bardziej elastyczne cenowo i produktowo, również bardziej dwają o interes witryn równoważąc rynek. Technologie pay-per-performance (click, call, UV, client etc.) za chwilę również wprowadzą sieci i portale – i tutaj też zrobią to lepiej niż brokerzy. W końcu teź wprowadzą swoje produkty kontekstowe – ale może to właśnie powinna być rola brokerów, by integrować sieci z wyszukiwarkami koncentrują się na optymalizacji konwersji…

    Zawsze byłeś pionierem rynku i wprowadzałeś innowacyjne produkty, wierzę, że masz ciekawe pomysły którymi może się podzielisz ? :-)

       Odpowiedz
    4
    4
    • Władku, dzisiejsza oferta brokera zmieni się w przyszłości na tyle, że nawet nie wiem, czy nadal będzie się to nazywać broker. Jest to jednak proces bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny, zresztą jak wiele procesów, które były okrzyknięte mianen rewolucji. Faktem jest, że w najlepszej sytuacji pozostają właściciele mediów, którzy mają bezpośredni dostęp do użytkowników. Oni jednak także mają swoją konkurencję i swoje zmartwienia. Sam pewnie wiesz najlepiej bo prowadzisz serwis nf.pl

         Odpowiedz
      4
      4
  2. hm, jestem absolwentem Wydziału Zarzadzania i Marketingu na jednej z polskich uczelni, po skonczeniu ktorej przekladajac dyplom w zakladzie pracy szef zrobil kwasna mine, dal mi tym do zrozumienia ze sa gorsze i lepsze studia, widac zmiany w naszym kraju nie ida w parze z swiadomoscia.

       Odpowiedz
    4
    4

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


8 − = trzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009
213

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009
45

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009
245

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008
15


Gracze to wpływowa grupa!

środa 12/11/2008
43

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegówGracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz…


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008
289

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008
16

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008
305

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008
38

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008
80

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…