Dawno nie dotykałem się do adserwera. BBmedia nie znałem, ale adserwery są do siebie podobne, mają te same funkcje i trzeba je tylko znaleźć. Na Ukrainie wystarowała właśnie pierwsza nasza kampania reklamowa.
Jednak PR działa znakomicie i przekłada się na biznes. W dzień po ukazaniu się informacji na temat mojego pojawienia się w ClickAd i tego, że będę zajmować się rynkiem ukraińskim zadzwonił do mnie przedstawiciel Sanitec KOLO z pytaniem czy możemy przygotować dla nich kampanię reklamową na Ukrainie. Na spotkaniu ustaliliśmy szczegóły. ClickAd UA przygotował media plan i rekomendacje medialne. Witryny zostały dobrane kontekstowo oraz przy pomocy badania Gemius Audience. Na potrzeby kampanii zaprojektowaliśmy kilka kreacji, w tym także rozwijany billboard. Będąc już w Kijowie przy pomocy niezastąpionego Skype ustalałem z Klientem szczegóły wyglądu kreacji i specjalnie przygotowanej strony „landing page” na którą prowadzą linki z bannerów.
Trochę trwało zakładanie pierwszej kampanii do adserwera, ale w końcu udało się to założyć prawidłowo łącznie z kreacjami rozwijanymi i takimi, które mają kilka linków zaszytych w sobie. Pierwsze efekty już niedługo. Za zgodą Klienta postaram się napisać coś więcej.
.