nowy produkt X+1


piątek 15/12/2006

Wcześniej nazywał się Pointdexter, teraz nazywa się X+1.
Na konferencji ClickAd, która odbyła się 12. 12. 2006 zaprezentowaliśmy sporo nowych i myślę, że ciekawych produktów, głównie w oparciu o model rozliczeń pay per performance, czyli płać za działanie, efekt.

Ja opowiadałem o usłudze Click2Call, przy pomocy której można rozliczać się m. in. za generowane telefony do firmy lub wygenerowane kontakty do oddzwonienia.
Zaprosiliśmy także gościa specjalnego z USA, który przyleciał zaprezentować bardzo ciekawe rozwiązanie programistyczne służące do optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania oraz do lepszej dynamicznej budowy zawartości serwisów internetowych, tak aby zmaksymalizować pożądane akcje (sprzedaż, rejestracje, kliknięcia, etc. )

Oprogramowanie nazywa się X+1 i rzeczywiście robi wrażenie. W procesie optymalizacji bierze pod uwagę bardzo dużo zmiennych (cookie, czas emisji, miejsce emisji, reakcje użytkownika, adres IP, dane geolokalizacyjne, dane z bazy PRIZM. Baza PRIZM zawiera szereg informacji o potencjale nabywczym grup osób zamieszkałych w obrębie tego samego kodu pocztowego). Z takich danych korzysta w USA, w Polsce jeszcze nie mamy dostępu do tak szczegółowych danych geolokalizacyjnych.
Jedną z ciekawszych funkcji systemu jest możliwość realizacji tzw. passback, czyli zwracania niewykorzystanych odsłon z powrotem do wydawcy (np. sieci reklamowej).
Mechanizm działa tak, że jeśli X+1 podejmie decyzję, że w tym momencie temu użytkownikowi nie należy emitować reklamy, to „zwróci” odsłonę reklamy do adserwera wydawcy (np. sieci reklamowej) co spowoduje wyświetlenie się innej reklamy z puli reklam dostępnych na witrynie (zarządzanych przez adserwer wydawcy).
Fakt oddania zostanie zliczony przez adserver wydawcy i adserver X+1.
Otrzymaliśmy już zgody od większości polskich wydawców (portale, sieci reklamowe) na testy i rozpoczynamy je z różnymi adserverami. Po konferencji zainteresowanie dużych klientów jest ogromne i niedługo ruszą już pierwsze kampanie testowe. Nie omieszkam podać trochę więcej szczegółów (oczywiście za pozwoleniem Klientów).

.


Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008


Gracze to wpływowa grupa!

środa 12/11/2008

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegówGracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz…


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…