kombajn BizOn, nowy, stary gracz


środa 20/09/2006

Wczoraj była inauguracja nowej, pierwszej w Polsce tematycznej sieci reklamowej BizOn (http://www. bizonm edia. pl). Jest to projekt ARBOmedia, obecnie trzeciej co do wielkości (w zasięgu) sieci reklamowej w Polsce. Przyjrzyjmy się troszke bliżej.

W ofercie BizOn znajduje się obok reklamy internetowej także reklama ambientowa i prasowa. Do nowej sieci zostało wyselekcjonowanych (z sieci ARBOmedia) około 30 witryn, których łączny zasięg to około 2,4 mln użytkowników (ciekawe jak to zostało policzone). W planach jest wspólne sprzedawanie mailingów (według mnie trudne do realizacji, weryfikacji i dzielenia przychodów, ale nie niemożliwe) oraz lepsze budowanie ofert sponsoringowych.

Zastanawiam się tylko jak nowy projekt chce oferować to agencjom, bo dotychczas mieli możliwość kupowania tego w pakiecie tematycznym internetowej sieci ARBOmedia i może nadal taka możliwość pozostanie, zatem BizOn będzie konkurować troszeczkę z ofertą ARBO? Jeśli jednak (wbrew woli agencji) będzie to oferowane oddzielnie to spadnie zasięg ARBOmedia, a agencje nie będą zadowolone z konieczności dopytywania się o nową/starą ofertę w nowym miejscu. Z historii sprzedaży mediów do agencji i domów mediowych wynika, że oferowanie kilku mediów (zupełnie różnych od siebie) w jednym miejscu i budowanie z tego spójnej oferty jest niezwykle trudne i długo trzeba czekać na efekty takich starań. Zwykle działy internetowe domów mediowych mają bardzo mało czasu na kontaktowanie się z działem prasowym czy ambientowym. Zatem rozwiązaniem może być kierowanie oferty bezpośrednio do klientów i to wydaje się być celem tworzenia nowego brandu przez ARBOmedia. Ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia. Jak to zostanie rozwiązane w wynikach badania Megapanel, czy będzie kolejne drzewko mediów dla BizOn, czy raczej BizOn będzie pokazywana jako pakiet w ARBOmedia, żeby nie stracić na zasięgu, bo przecież jedna witryna może być pokazana tylko w jednym miejscu, a może będzie w dwóch. Zobaczymy.

Jeszcze drobiazg. Czytając ofertę, jest w niej wyraźnie powiedziane, że nie będzie można kupić oferty BizOn w modelu CPC (cost per click)  ani CPA (cost per action). Rozumiem zatem, że ze stron witryn oferowanych w BizOn znikną reklamy serwowane przez TradeDoublera. To paradoksalnie może spowodować spadek pieniędzy do witryn niż ich wzrost. Myślę, że przez rozliczaniem się w tych modelach się nie ucieknie, trzeba tylko przy tym bardziej się starać i stale optymalizować działania.

Podsumowując, bardzo ciekawa inicjatywa, dobre wejście PR, ciekawa strona internetowa (jeszcze do uzupełnienia). Czas pokaże czy w Polsce nadszedł już czas na sieci tematyczne. Jeżeli projekt powiedzie się, to już na wiosnę możemy się spodziewać kolejnych projektów brandów tematycznych czy to od ARBO, czy z Ad. net czy z IDMnet i pewnie w nowej "udoskonalonej" formule.  

.


Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008


Gracze to wpływowa grupa!

środa 12/11/2008

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegówGracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz…


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…