Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegów
Gracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz Ipsos MediaCT zostało przeprowadzone na graczach korzystających z konsoli, konsoli przenośnych oraz PC lub Mac. Stwierdzono, że gracze mają duży wpływ na pozostałe osoby w ich otoczeniu i to nie tylko w temacie gier, ale także w innych sprawach.
Na pytanie czy znajomi i rodzina korzystają z opinii graczy w sprawach związanych z technologią 39% graczy zgodziło się lub zdecydowanie zgodziło się z tym stwierdzeniem, w porównaniu do 21% osób, które nie są graczami.
Podobnie, 37% graczy twierdzi, że są oni źródłem informacji na temat filmów, telewizji, rozrywki, podczas gdy twierdzi tak jedynie 22% osób nie będących graczami.
Dzieląc graczy na typy graczy według badania można wyróżnić „tradycyjny rdzeń” graczy w postaci mężczyzny, singla, dobrze zorientowanego w nowinkach technicznych, który jest prawdopodobnie najbardziej wpływowy na swoje otoczenie. 46% tej grupy stwierdziło, że ludzie polegają na ich opinii n temat świata rozrywki, a nieco ponad połowa twierdzi, że ludzie polegają na ich zdaniu w sprawach związanych z nowinkami technicznymi.
Osobami, które jawią jako najmniej wpływowi gracze są „on-line puzzlers”, czyli przeważnie kobiety grające w czasie pracy w proste gry flaszowe, układanki i inne gry typu casual.
Dla marketerów poszukujących dotarcia do osób, które są wpływowe na otoczenie badanie wyraźnie pokazuje, że gracze są zdecydowanie bardziej aktywni, niż ich rówieśnicy, nie będący graczami. Gracze częściej korzystają z komunikatorów, oglądają więcej wideo, słuchają więcej muzyki, więcej z nich prowadzi własnego bloga i dzielą się filmami i zdjęciami. Szczególnie to widać przy pobieraniu treści video.
Oczywiście same gry komputerowe stają się niezwykle atrakcyjnym kanałem komunikacji do graczy. eMarketer szacuje, że wydatki na reklamę w grach osiągną w 2012 kwotę 650 mln USD, czyli ponad dwa razy tyle co w 2007 roku (295 mln USD).
Za emarketer. com
.