Gracze to wpływowa grupa!


środa 12/11/2008
4

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegów
Gracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają.
Ostanie badanie IGN Entertiment oraz Ipsos MediaCT zostało przeprowadzone na graczach korzystających z konsoli, konsoli przenośnych oraz PC lub Mac. Stwierdzono, że gracze mają duży wpływ na pozostałe osoby w ich otoczeniu i to nie tylko w temacie gier, ale także w innych sprawach.

 

http://www. emarketer. com/images/chart_gifs/098001-099000/098978. gif

 

Na pytanie czy znajomi i rodzina korzystają z opinii graczy w sprawach związanych z technologią 39% graczy zgodziło się lub zdecydowanie zgodziło się z tym stwierdzeniem, w porównaniu do 21% osób, które nie są graczami.

 

Podobnie, 37% graczy twierdzi, że są oni źródłem informacji na temat filmów, telewizji, rozrywki, podczas gdy twierdzi tak jedynie 22% osób nie będących graczami.

 

Dzieląc graczy na typy graczy według badania można wyróżnić „tradycyjny rdzeń” graczy w postaci mężczyzny, singla, dobrze zorientowanego w nowinkach technicznych, który jest prawdopodobnie najbardziej wpływowy na swoje otoczenie. 46% tej grupy stwierdziło, że ludzie polegają na ich opinii n temat świata rozrywki, a nieco ponad połowa twierdzi, że ludzie polegają na ich zdaniu w sprawach związanych z nowinkami technicznymi.

 

Osobami, które jawią jako najmniej wpływowi gracze są „on-line puzzlers”, czyli przeważnie kobiety grające w czasie pracy w proste gry flaszowe, układanki i inne gry typu casual.

 

Dla marketerów poszukujących dotarcia do osób, które są wpływowe na otoczenie badanie wyraźnie pokazuje, że gracze są zdecydowanie bardziej aktywni, niż ich rówieśnicy, nie będący graczami. Gracze częściej korzystają z komunikatorów, oglądają więcej wideo, słuchają więcej muzyki, więcej z nich prowadzi własnego bloga i dzielą się filmami i zdjęciami. Szczególnie to widać przy pobieraniu treści video.

 

http://www. emarketer. com/images/chart_gifs/092001-093000/092322. gif

 

Oczywiście same gry komputerowe stają się niezwykle atrakcyjnym kanałem komunikacji do graczy. eMarketer szacuje, że wydatki na reklamę w grach osiągną w 2012 kwotę 650 mln USD, czyli ponad dwa razy tyle co w 2007 roku (295 mln USD).

 

Za emarketer. com

 

 

 

.


Komentarze 4 Dodaj komentarz

 
  1. Jako ten niegrający podgatunek po przeczytaniu Pańskiego tekstu, już popadam w kompleksy. Z drugiej strony, gdyby do mnie mniej głupawych reklam docierało, byłabym bardzo wdzięczna. Może w następnym tekście uwzględni Pan małe poradnictwo, jak to załatwić?

       Odpowiedz
    0
    0
  2. A ja graczem jestem i mi reklamy nie przeszkadzają. A jak jest jakaś fajnie zrobiona, to nawet darzę sympatią dany produkt. Produkty z nachalnych reklam (np. pop-up na stronach) bojkotuję. Pamietam, że na początku były reklamy w NFS: U i trzecim Splinter Cell. One nie tylko mnie NIE raziły, ale i dodawały realizmu grze.

       Odpowiedz
    0
    0
  3. E, tam. Znowu kult badactwa. Zmierzył ten eMarketer, ilu z tych krewnych i znajomych zgadza się z opinią o sobie?

    „Na kogo ma pan wpływ” – też mi coś. Jeszcze do erpegowców.

    Każdy ma wpływ: „Em, ee… rządzę w domu, rodzina czyta tylko to, co pochwalę, jestem duszą towarzystwa, ponadto postrachem kilku starożytnych krain, w których z drżeniem serca mych słów wysłuchują baronowie i zamożni kupcy. Tak, mam wielki wpływ na otoczenie, osobiście przeprowadziłem kilka kampanii na sąsiednie terytoria, a moje armie dokazywały cudów bohaterstwa na jedno me skinienie – to chyba coś znaczy?”

       Odpowiedz
    0
    0
    • skoro rodzina czyta to pochwalisz, to znaczy, że wyniki badań są prawdziwe ;-) no chyba że w pracy nikt ciebie nie słucha, ale jeśli jesteś du..szą towarzystwa, to raczej też dajesz radę.

         Odpowiedz
      0
      0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 3 = cztery

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009
0

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009
1

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009
0

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008
3


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008
6

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008
3

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008
0

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008
2

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008
9

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…


walka w grze

piątek 26/10/2007
0

Już podjęte decyzje. Już po wyborach. Emocje opadają, zaczyna się normalne życie. Walka przedwyborcza była na wielu frontach, między innymi na wirtualnej arenie w grach…