AdHelp w Interia


czwartek 17/08/2006

no tak, no tak, systematycznie!
Na szczęśnie nie oznacza to codziennie, ale chociaż raz na tydzień pewnie uda mi się coś napisać.

W mijającym tygodniu Interia podała zaskakującą dla mnie informację, że uruchomiła projekt o nazwie AdHelp.

AdHelp (adhelp. interia. pl/”>http://www. adhelp. interia. pl) to platforma do zamawiania kampanii reklamowych w postaci boksów reklamowych na wszystkich dostępnych w Polsce systemach reklamy w modelu PPC (pay per click).

Czyli ogólnie mówiąc Interia, portal reprezentujący stronę wydawców zaczyna wchodzić na rynek agencji reklamowych i brokerów poprzez oferowanie możliwości zakupu powierzchni reklamowej w Google, Onecie i Wirtualnej Polsce.
Jest to dla mnie bardzo dziwne (zresztą podobnie dziwiłem się gdy Interia uruchomiła swój komunikator w bądź co bądź bardzo wdzięcznej nazwie SteFan).

Udało mi się dodzwonić na numer podany w ofercie AdHelp.
Od bardzo miłej i kompetentnej Pani dowiedziałem się, że:

1. Interia w AdHelp zaklada kampanie we wszstkich systemach (Google, Onet, WP, Interia, inne).
   Można wybrać kilka z nich lun nawet tylko jeden.
2. pomaga w budowie kreacji (może je nawet zrobić za nas)
3. pomaga w doborze słów kluczowych, zwykle samodzielnie je tworzy
4. udostępnia raport w postaci informacji
a) srednia pozycja reklamy
b) CTR reklam
c) CPC
d) ilość emisji
e) ilość kliknięć w kreacje
wszystko z podziałem na poszczególne systemy (Google, Onet, WP, Interia, inne)

Za ile i dlaczego tak drogo?
Za to wszystko pobiera opłatę w postaci 20% od wydatków + miesięczną opłatę manipulacyjną za prowadzenie kampanii (uzależnioną od wybranego pakietu 50zł lub 75zł lub 100zł)
Czyli jesli mamy 500 zł na kampanię to musimy zapłacić 20%*500 zł + 50zł (najniższy pakiet) = 150 zł dla Interia
a pozostałe 350 zł zostanie wydane na kliknięcia w wybranych przez nas systemach.

Nie widzę słów kluczowych
Opłata 20% za zarządzanie budżetem jest niemała. Byłbym ją jednak w stanie przełknąć, gdyby nie fakt, że podczas rozmowy dowiedziałem się, że jako klient nie widze slow kluczowych, jakie zostały wpisane do poszczególnych systemów i tak naprawdę nie wiem na jakie słowa ludzie klikają a na jakie nie. Co więcej w różnych systemach (Google, Onet, WP, Interia, inne) mogą funkcjonować zupełnie różne zestawy słów kluczowych i mogą mieć ustalone zupełnie inne maksymalne CPC. Nie zarzucam tego Interii, ale rodzi to bardzo duże możliwości "optymalizowania" kampanii i takich działań, które będą kierować strumień wydawanych pieniędzy do Interii (zarówno do Google na Interia. pl jak i samych boksów Interii).
Ciekawe czy Onet wiedząc o tym pozwoli Interii na sprzedaż boksów Onet.

Podsumowanie
Oferta AdHelp Interii jest skierowana do małych firm, które nie wiedzą jak się reklamować w postaci boksów reklamowych w poszczególnych systemach reklamy kontekstowej, do firm, które nie wiedzą co to są słowa kluczowe i nie bardzo chcą o nich słyszeć. I dla tych firm jest to dobra oferta.

AdHelp nie oferuje (i raczej nie bedzie oferować) żadnych możliwości dokładnego śledzenia konwersji, co w gruncie rzeczy uniemożliwia jakąkolwiek sensowną optymalizację działań.
Fakt, że klient nie widzi słów kluczowych na jakie emituje się jego kampania jest do tego najlepszym komentarzem. Dlatego sądzę, że już średnie firmy, które chcą wydawać ponad 1000 zł miesięcznie na reklamę w tych systemach będą robić to samodzielnie lub zaczną korzystać z wyspecjalizowanych agencji kupujących kampanię PPC i optymalizujących serwisy internetowe zgodnie z kanonami sztuki SEO (search Engine Optimization).
Agencje takie powstają jak grzyby po deszczu, wybór jednej z nich to kolejny orzech do zgryzienia, ale uważam, że warto to zrobić, chociażby po to aby świadomie realizować kampanie w wyszukiwarkach z dużym naciskiem na monitorowanie zwrotu z inwestycji (ROI).

Pozdrawiam i czekam na Wasze komentarze

.


Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008


Gracze to wpływowa grupa!

środa 12/11/2008

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegówGracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz…


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…