Agnieszka Radwańska twarzą reklamy sprzętu Amica


sobota 27/10/2012
3

Agnieszka Radwańska twarzą reklamy sprzętu Amica

Pomysł może i ambitny, jednak efekt można podsumować tylko jednym: przerost formy nad treścią.

Cała reklama (jak to zresztą często bywa w przypadku znaczących i znanych marek sprzętu AGD, takich jak Zelmer czy Mastercook) przygotowana i wykonana jest bardzo profesjonalnie i trudno zarzucić jej jakieś uchybienia. Widać jednak, że o ile bardzo dokładnie przeprowadzono proces graficznego dopracowania wszystkich szczegółów, aby lśniły nie tylko kort-posadzka, wirująca w powietrzu piłka, czy też by odpowiednio, stylowo i elegancko mieniła się i odpowiednio wkomponowywała w całość srebrna, aksamitna sukienka Agnieszki, to jednak takiej samej staranności zabrakło przede wszystkim na samym początku procesu tworzenia się w czyjejś głowie samej koncepcji reklamy.

Ten film jest ewidentnym dowodem na to, że nie wystarczy samo (ach, jakże błyskotliwe!) skojarzenie sytuacji („Nasz piekarnik jest inteligentny i perfekcyjny… Hmm… z czym kojarzy nam się inteligencja i perfekcja…? … … … !!! Z Agnieszką Radwańską!! Jest!! – Mamy nową reklamę!!!”).

Pomysł niestety bardzo banalny i przywodzący na myśl skojarzenie, że autor posłużył się swoim 5-letnim dzieckiem jako źródłem inspiracji dla „młodych” i świeżych pomysłów. W rezultacie, zamiast „młodych i świeżych” pomysłów, otrzymaliśmy infantylną metaforę rodem z dziecięcych przypowieści, a sama reklama stała się równie atrakcyjna jak jajka w majonezie.

Można powiedzieć, że w sumie szkoda, gdyż z uwagi na oprawę graficzną miała w sobie spory potencjał wizualny. Szczególnie dla widzów, którzy preferują (czy to w reklamie czy w wystroju wnętrz) nieco surowy, lecz elegancki styl. Potencjał ten jednak zaprzepaszczono, gdyż stawianie w jednym zestawieniu światów tak różnych jak Agnieszka Radwańska i… piekarniki firmy Amica, to chyba jednak zbyt wiele jak dla polskiego widza. Do tego widok Agnieszki w tak oficjalnym wydaniu również wydaje się nam nieco wynaturzony, nawet jak dla potrzeb eleganckiego spotu reklamowego.

A co chce przekazać nam sama Amica?

„Inteligentne rozwiązania są także bliskie marce Amica. Nowa linia piekarników Integra Smart to przełomowa innowacja, która zrewolucjonizuje Twoją kuchnię.”

Jeśli cała koncepcja reklamy jest swojego rodzaju metaforą, jako metaforę opisującą tę reklamę potraktuję również końcowe słowa samej Agnieszki. Zatem panowie autorzy, powiedzmy sobie szczerze:

 „Bez przesady…”

 


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
  1. Ada Kiryluk! Witam ponownie :) FILMIK „wdrukowuje” w pamięć, w umysł MARKĘ „amika”, ale nazwa „Integra Smart” jest ABSTRAKCYJNA… Moim zdaniem nie stanie się „elektroluksem” – „kserokopiarką” i.t.p -”Niesforne Dziecię Gutenberga”.

       Odpowiedz
    0
    0
  2. Panie Andrzeju, również z przyjemnością witam ponownie w tak krótkim odstępie czasu :] Ciekawe spostrzeżenie w odniesieniu do nazwy :] Ma Pan rację, że „Integra Smart” to chyba zbyt podniosła nazwa, by wpisać się w polską codzienność językową. Nie to co nasza stara dobra kserokopiarka :) Pozdrawiam!

       Odpowiedz
    0
    0
  3. Ada Kiryluk! NIM „POBIEGNĘ” DO SIEBIE :) – uśmieszek! -”Niesforne Dziecię Gutenberga”. P.S. „[...] Ktoś kopnął Sokratesa w czasie dyskusji. Nie zareagował, a kiedy ktoś się dziwił temu, powiedział:
    - Czy gdyby mnie osioł kopnął, wytoczyłbym mu sprawę w sądzie?…”.
    I współczesne: „[...] Profesor do Studenta – Pan jak statek do portu nie może „dopłynąć” do zaliczenia :) Student do Profesora – Bo jakieś „bałwany” spychają mnie w morze :( Profesor do Studenta – Potraktuję Pana jak Sokrates… :) ))

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


1 × cztery =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Wojna gangu dyskontów trwa

sobota 26/08/2017
9

Znana polska sieć sklepów z kategorii dyskontowej obnażyła to, czego jako gatunek ludzki powinniśmy powstydzić się obnażać. Sieciówka grupy Jerónimo Martins, wprowadzając do swojej oferty…


Testy pseudointeligenckie

środa 27/07/2016
6

Nigdy nie znosiłam testów na inteligencję. Zastanawiam się, kto w ogóle wymyślił to ustrojstwo. Ogólnie rzecz biorąc na same testy nie ma się w sumie…


Adrian znowu kocha

niedziela 03/04/2016
14

Nie wiem, jakie rajstopy robi Adrian, wiem za to, że wciąż po omacku szuka drogi, by zaistnieć w pamięci przydrożnego audytorium, racząc go coraz głębiej…


Miejskie szkodniki

czwartek 25/02/2016
9

Sprawa lokalna, ale dość zabawna. Choć nie dla wszystkich, bo mocno podnosząca ciśnienie. I krwi i atmosferyczne. Jako że kilka lat temu rozpoczęła się długo…


Open-trash – oddadzą ludziom śmieci

poniedziałek 18/05/2015
2

Open-trash – oddadzą ludziom śmieci Kości zostały rzucone, kosze zostaną otwarte. W sejmie trwają prace nad ustawą, która obligować będzie właścicieli sklepów wielkopowierzchniowych do przekazywania…


„Konkubinat to grzech”

sobota 21/03/2015
1185

Mogłabym powiedzieć: Wsadź kij w mrowisko, a nożyce się odezwą. Gdy w zeszłym tygodniu wracałam do domu mój wzrok, chcąc nie chcąc, (w)padł na wielką…


Sezon Ogórkowy

piątek 16/01/2015
0

W tym roku sezon ogórkowy rozpoczął się wyjątkowo wcześnie. Na niebie nie zdążyły pojawić się jeszcze pierwsze solidne promienie słońca, a już co poniektóre niesforne…


Larmo roku 2014

środa 31/12/2014
3

Już dawno nie było w mediach reklamy, która z taką intensywnością wbijałaby się w uszy bogu ducha winnych odbiorców, jak i z tak drastyczną namiętnością…


Wyborcze uroki…

wtorek 18/11/2014
3

Już niedługo „święta, święta i po świętach”, ale póki co „kampania, kampania i po… wyborach”. Umizgiwali się biedni kandydaci, robili co mogli, a gdyby mogli…


Jak wkurzyć klienta

czwartek 23/10/2014
4

Stwierdzenie, że „klient nasz Pan” już dawno można wsadzić między książki, a najlepiej między bajki dla dzieci, traktujące o cudownym świecie, gdzie dobro zawsze zwycięża…