Groupon stawia na mobile


czwartek 28/04/2011
0

Aleksander Jedliński, dział Digital, acr. pl” target=”_blank”>ACR

Gigant spod znaku zakupów grupowych szykuje dla swoich użytkowników wiele nowości, z czego większość związana jest z aplikacjami mobilnymi. Dzięki tym już istniejącym, ale także nowej, „Groupon Now”, firma ma nadzieję jeszcze bardziej umocnić swą pozycję na rynku a także pozyskać zarówno nowych sprzedawców, jak i klientów.

Groupon jest liderem sprzedaży w zakupach grupowych na całym świecie, także w naszym kraju. Ale myliłby się ten, kto pomyślałby że pomiędzy oferowanymi na poszczególnych rynkach usługami nie ma różnic, a lider spoczął na laurach. W wybranych państwach oferowana jest aplikacja mobilna – pierwsza jej wersja na iPhone pojawiła się w maju 2010, na Androida w lipcu, na Blackberry w grudniu a ostatnio dołączyła do nich aplikacja na Windows Phone 7. Niestety, wśród Państw, w których zakupy grupowe można robić wprost z komórki (m. in. USA,Wielka Brytania, Niemcy, Brazylia, Singapur), nie ma Polski. Zauważając jednak wzrost zasięgu rozwiązań mobilnych, możemy śmiało wyrokować, że niedługo i w Polsce nie będziemy musieli drukować swoich grouponów –wystarczy odpowiednie potwierdzenie w aplikacji naszego urządzenia przenośnego, czyli rozwiązanie modne i ekologiczne. Ekologia i brak konieczności drukowania grouponów to jednak nie wszystko, co oferują aplikacje mobilne Groupona. Aplikacje mobilne serwisu pozwalają m. in. sprawdzić dostępne w okolicy groupony, co dodatkowo zwiększa użyteczność dla kogoś, dla kogo jest to główne kryterium wyboru oferty. Pozwala też na spontaniczne odkrywanie okazji znajdujących się w pobliżu. Interesujące? Jeszcze ciekawsze są przyszłe przedsięwzięcia Groupona, tj. dodatki do oferty, obliczone na jej odświeżenie i przyciągnięcie nowych użytkowników. Oto niektóre z nich:

  • Zniżki na FMCG – pierwszy tego typu eksperyment Groupon przeprowadził we współpracy z General Mills, oferując zestaw próbek płatków śniadaniowych o wartości $40 za $20. Oferta, dostępna dla klientów z dwóch miast, Minneapolis i St. Paul, w liczbie 4500 kuponów, została wyprzedana w ciągu pierwszych kilku godzin. Jej zakup był możliwy także poprzez telefony komórkowe – dzięki aplikacjom i stronie mobilnej.

  • Nowa aplikacja mobilna, skierowana do klientów lubiących odkrywać nowe rzeczy i dokonywać spontanicznych decyzji. „Groupon Now”, bo tak ma się ona nazywać, będzie posiadała przycisk z napisem „Nudzę się”, po naciśnięciu którego pojawią się oferty związane ze sportem – kręglami, skokami ze spadochronem itd. Drugi z przycisków, „Jestem głodny”, pozwoli na znalezienie ofert z restauracji znajdujących się w pobliżu.

Cała nowość polega na tym, że dzięki Groupon Now klienci będą kupować rzeczy, których sami nigdy by nie szukali; oprócz tego, dopasowanie ofert do pory dnia skusi do udziału np. popularne restauracje, które w wybranych porach dnia nie mają klientów. CEO Groupona, Andrew Mason, uważa, że nowa aplikacja i jej dwa przyciski pozwolą na odnowienie wizerunku firmy, odróżnienie się od innych serwisów zakupów grupowych i zmianę naszych zwyczajów związanych z wydawaniem pieniędzy. Oprócz nowych projektów, Groupon przymierza się do złożenia patentu na serwowanie ofert użytkownikom wg pory dnia i ich lokalizacji, co w kontekście mobilnym wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla tego typu usług i może znacznie utrudnić życie konkurencji. Mason uważa, że dzięki dodatkom do wcześniejszej formuły, ludzie mogą w przyszłości wybierać restauracje w zależności od tego, co znajdą na Grouponie i kiedy to się stanie. Nie ulega wątpliwości, że zanim zobaczymy te rozwiązania na naszym podwórku, upłynie trochę wody w Wiśle. Ale już teraz na przykładzie wyników z rynku amerykańskiego będziemy mogli zweryfikować ambitne zapowiedzi zmian w podejściu do zakupów grupowych. Czas pokaże, czy nowe pomysły są rzeczywiście trafione, ale jedno nie ulega wątpliwości – zakupy grupowe szybko nie stracą na popularności. A że przyszłość to mobile, jestem pewien, że będzie się z nimi łączyć – nie wiadomo tylko, w jakiej konfiguracji.

.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


sześć − 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Przyjaźń z marką od najmłodszych lat.

czwartek 16/06/2011
1

Adrianna Siedlecka, dział client service & media planning ACR Uwaga: tekst ma charakter jedynie przekrojowy, informacyjny, dotyczy wyłącznie opisu stosowanych taktyk na rynku, nie ma na…


Nie zaczynaj od końca- audyt social media

środa 27/04/2011
0

W ubiegłym roku, mijającym pod hasłem „Faceboga” powstał gros firm oferujących usługi w tzw. social media. Nierzadko są to przedsięwzięcia osób o niedużym doświadczeniu, maksymalizujących…


Innovation? Silence! I'll kill you!

środa 27/04/2011
0

Chcesz zabić innowacyjność zespołu lub projektu? Zadaj mu trzy pytania. W niektórych przypadkach wystarczy nawet jedno. Chcesz zabić innowacyjność zespołu lub projektu? Zadaj mu trzy…


Wraz ze wzrostem popularności social media, rośnie biznes także domów mediowych

wtorek 29/03/2011
4

Wzrost świadomości i popularności social media zwiększa interaktywny kawałek tortu marketingowego. Mimo, że wydatki na kampanię reklamową są uznawane za jedne z pierwszych na liście cięć…